Strona główna > Porady > Jak zalegalizować oczyszczalnię?
Wariant I
1. Proszę udać się do Wydziału Geodezji w Starostwie pobrać mapkę sytuacyjno-wysokościową (koszt ok. 30 zł)lub mapę zasadniczą do celów opiniodawczych, wypis wyrys z ewidencji gruntów. Następnie osoba uprawniona nakreśli podłączenie rury od domu do oczyszczalni i rurę odprowadzającą oczyszczony ściek do studni chłonnej lub innego odbiornika ścieku oczyszczonego.
2. Z wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa pobrać druk zgłoszenia budowy i prawidłowo go wypełnić. Należy pobrać druk oświadczenia o prawie własności do działki, na której ma być zbudowana oczyszczalnia i również poprawnie wypełnić (w tym celu potrzebne będą numery działek z ksiąg wieczystych)
3. Potrzebna będzie także dokumentacja techniczna oczyszczalni ścieków.
4. Jeśli zrzut ścieków oczyszczonych przewidziany jest poza granicą działki należy przygotować operat wodno-prawny (przez uprawnioną osobę) i następnie złożyć wniosek do wydziału o wydanie pozwolenia wodno-prawnego.
5. Złożyć wszystkie te dokumenty w Wydziale Architektury i Budownictwa Starostwa, które ma 30 dni na wyrażenie sprzeciwu. Jeżeli w tym terminie Starostwo nie przyśle odpowiedzi to można przystąpić do montażu oczyszczalni ścieków. Do 14 dni należy powiadomić Starostwo o rozpoczęciu instalacji oczyszczalni ścieków.
Budowa nie może rozpocząć się później niż przed upływem 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu rozpoczęcia.
Wariant II
W przypadku gdy przydomowa oczyszczalnia ścieków jest już zaprojektowana a decyzja jest wydana można w dowolnym momencie przystąpić do jej instalacji.
Natomiast gdy w projekcie jest szambo to trzeba wprowadzić zmianę, którą to należy uzgodnić w Wydziale Architektury i Budownictwa w Starostwie.